Zoenen tegen hooikoorts??

Korte notities, aanreikingen, nieuwtjes

Moderators: Anne, renhoek

Post Reply
Anne

Zoenen tegen hooikoorts??

Post by Anne » Sun, 28 12 2008, 10:34

Voor degene die hooikoorts hebben is dit een misschien een manier om hooikoortsvrij het nieuwe jaar te beleven?
Het is in ieder geval het proberen waard.

Zoenen is gezond

Geplaatst op 08-05-2006 12:56 door vodje in categorie wetenschap
Uit een recent Japans onderzoek is naar voren gekomen dat zoenen helpt tegen hooikoorts. Proefpersonen met hooikoorts werden gevraagd om een half uur met hun partner te zoenen. Het resultaat: de productie van het stofje dat hooikoorts veroorzaakt bleek door de zoensessie significant te zijn verminderd. Hetzelfde experiment werd nog eens door de proefkoppels herhaald, nu werd de zoensessie vervangen door een halfuur durende knuffel. Deze vorm van intimiteit bleek geen effect op het hooikoorts stofje te hebben.

Nu kunnen mensen met hooikoorts in de lente hun positieve lentekriebels gebruiken om van de negatieve af te komen. Voor je de deur uit gaat een halfuurtje zoenen en je kunt zonder problemen de wei in. Dat scheelt ook nog eens een hoop geld aan hooikoortsmedicatie.

Ook uit eerder onderzoek bleek dat tongzoenen heel gezond kan zijn. Een stevige kus heeft het effect van een verjongingskuur. De oorzaak ligt in het feit dat onze cellen tijdens het zoenen meer zuurstof krijgen doordat het bloed sneller door de aderen stroomt. Per minuut verbrand je ook nog eens 26 calorieën. Een waterijsje is dus na 2 minuten kussen al weggewerkt. Door het halfuurtje dat hooikoorts patiënten in het voorjaar moeten zoenen, werken ze een hele Big Mac weg. Sonja Bakker kan wel inpakken.

Volgens de website van drogist Kruidvat is zoenen niet alleen goed voor de lijn en voor de verjonging van de huid. Er worden nog een hele rits positieve effecten genoemd. Het immuunsysteem wordt sterker, doordat je meer antistoffen aanmaakt krijg je minder snel griep en voor het gebit is zoenen zelfs extreem gezond omdat je extra speeksel produceert. Uit een langlopend Amerikaans onderzoek blijkt zelfs dat mensen die vaak zoenen gemiddeld vijf jaar langer leven dan mensen die het zelden doen.

Allemaal leuk en aardig de goede dingen die een zoen met zich meebrengt, als je geen (leuke) partner hebt dan houdt het toch echt op. Elke avond een ander zoenen lijkt me niet zo gezond. Gelukkig heb ik wel een leuke vriend en hooikoorts. Ik denk echter niet dat hij erop zit te wachten om elke dag een half uur eerder op te staan voor een zoen op commando, maar ik kan het natuurlijk een keer voorstellen.

Bronnen:
Nu.nl
Kruidvat Gezondheidsnet

Post Reply