Alles is energie! Wat doe jij ermee??

Column (mijn verhaal)

Moderators: Anne, renhoek

Post Reply
Anne

Alles is energie! Wat doe jij ermee??

Post by Anne » Wed, 25 02 2009, 10:35

Alles is energie

Dit gegeven verklaart voor mij veel.
Het geeft me de mogelijkheid om klaarheid te brengen in dingen/gebeurtenissen die ik niet helemaal begrijpen kan.

Wat we zeggen en denken is energie. Zelfs één woord heeft een energie. Als ik je in een discussie “leugenaar” noem hoe ervaar jij dat? Je voelt je dan niet blij! En wanneer ik in een gesprek tegen je zegt dat je het “geweldig doet?” Wat voel je dan? Waarom durven sommige mensen het woord ‘kanker’ niet uit te spreken en zeggen ze ‘K’?

Wat we schrijven en lezen is energie. Dat ervaren we wanneer we een boek lezen en daar helemaal in mee kunnen leven. We zijn ons dan zelfs niet meer bewust van onze omgeving. We lezen wat er staat en vullen de geschreven beelden aan met onze eigen fantasie. Twee energieën voegen we samen. De woorden van schrijver en de fantasie van de lezer samengevoegd in één unieke energie, één unieke ervaring.

Ook in onze gebaren zenden we energie naar de ander. Via onze handen geven we heel veel energie naar onze medemens. Het beschermende gebaar van een ouder op de rug van een kind. Een aai over de bol. Een troostende handdruk….Noem het maar op.
Een opgeheven vuist, een opgestoken middelvinger, negatieve energie. Allemaal herkenbaar. We weten dat het aankomt bij de ander.

De natuur is energie, niets nieuws onder de zon. We kunnen ons energie opladen in het bos. Uitwaaien, en onze muizenissen kwijtraken bij een strandwandeling als het stormt. We eten natuur om te blijven leven. We hebben de energie van liefde nodig om gezond te blijven en ons als mens geaccepteerd te voelen.

We geven ook energie af aan onze omgeving. De kleding die we dragen, de ring, het horloge, maar ook de ruimte waar we verblijven. Dat kan je vergelijken met magnetisme.
Wanneer je een speld voor langere tijd op een magneet laat zitten, wordt de speld ook magnetisch. Hij neemt energie over en is nu ook magneet. Dat gebeurt ook met alles wat er om ons heen is.

Als je gevoelig bent voor energie kan je de energie, die afgegeven is op een plek, waarnemen. Bijvoorbeeld in de Ardennen, waar in de eerste wereldoorlog gevochten is, worden door gevoelige mensen de energieën gevoeld. Dat is geen prettig gevoel.
We tasten, onbewust, de energie af van de ander, bijvoorbeeld bij het zoeken naar een plaatsje in bus of tram. Naast wie ga je zitten, wie is ……?
Wanneer je naar de programma’s “Het zesde zintuig” (Plaats delict) hebt gekeken zag je de deelnemers emotioneel en fysiek reageren omdat ze de energie oppakten en konden voelen wat er was gebeurt op die plaats. Ook pakten sommige kandidaten andere energieën op of konden weinig ervaren op die plek. Dat kan te maken hebben met de trilling. Vroeger had je op de oude radio’s een schaalverdeling om een zender te kiezen. Wanneer je hem verplaatste ging je langs alle zenders en tussen de zenders hoorde je ruis. Zo ongeveer kan je het afstemmen van een medium bekijken, je kan net niet goed op de juiste zender zitten en dan krijg je onduidelijke taal/muziek of ruis.
De energie van de gebeurtenis is aanwezig en voelbaar, vooral als er iets heftigs is gebeurd, en daarmee kunnen ook de emoties van de personen worden ervaren. En dat kan als een filmpje zijn, losse beelden, pijnen enz.

Alles is energie.
Wat doe jij er mee?

Anne

Post Reply