Ossendrecht september 2007 en hoe was het?

Berichten en commentaar over de vereniging en bijeenkomsten.

Moderators: Anne, renhoek

Post Reply
Voorzitster

Ossendrecht september 2007 en hoe was het?

Post by Voorzitster » Sun, 16 09 2007, 17:56

Hoera, het is bijna zover.

Met een groep van ongeveer 26 personen gaan we een spiritueel weekend beleven in de Abdij van Ossendrecht. Met leden en niet-leden gaan we spiritueel en paranormaal aan de slag. De omgeving is heerlijk om te wandelen en op de zaterdagavond willen we nog wel eens uit onze bol gaan tot in de kleine uurtjes. Maar we beginnen met een meditatie en het toezingen van twee jarige leden. Met een lange workshop astrologie op zaterdag mag je aan de hand van je eigen horoscoop gaan ontdekken wat er in de sterren staat geschreven. Waar liggen je sterke en waar je zwakke kanten. Door welke energieën wordt je nu beïnvloedt en misschien mag je weten wat er in het verschiet ligt voor je. Er is genoeg voor je te ontdekken.
Op zaterdagavond, bij de muziek van een didgeridoo, een rituele verbranding van dingen die je graag achter je wil laten.

Ook op zondag zijn er een aantal kleine workshops met verschillende disciplines, maar wil je wandelen, dan doe je dat. Wil je gewoon niets doen, ook goed.
Dit is een weekend waar je heerlijk met andere mensen ongestoord kan kletsen over de spirituele en paranormale dingen met gelijkgestemden. Op deze manier kunnen we elkaar iets aanreiken en kunnen we tegelijkertijd onze eigen kennis aanvullen. Tijdens het weekend ontstaat er gevoel van "verbonden zijn" met elkaar omdat we bij de ander herkennen waarmee we zelf ook bezig zijn of misschien achter ons hebben gelaten of gewoon omdat de ander naar je luistert of je begrijpt.

En als we het weekend afsluiten en naar huis gaan........
De energie werkt vaak nog dagen na en zet je soms even terug in een A.H.-moment. Moet je nog even lachen of nadenken over wat je gezegd is.....
In ieder geval een weekend om je op te verheugen.

.
Last edited by Voorzitster on Mon, 24 09 2007, 13:46, edited 2 times in total.

Voorzitster

En er was ZON.....

Post by Voorzitster » Mon, 24 09 2007, 11:38

ZON

Dat dit weekend in het teken van de zon stond zal niemand kunnen ontkennen. Na een regenachtige periode waren er twee zonovergoten dagen. Daar alleen al zou het weekend geslaagd mee zijn. Ook in de invulling van het weekend was de zon duidelijk aanwezig. In één van de zalen die we gebruikten tijdens weekend, was een grote mandela uitgelegd. Die mandela bestond uit een grote gouden zon met een spiegel als hart. Vanuit de grote zon liepen er gouden stralen. Op de uiteinden van die stralen lagen er 26 kleine zonnen met ieder een spiegel als hart. Verder lagen er in de mandela witte kokertjes en vele halfedelstenen en werd ze verlicht door kaarsjes. Deze mandela stond symbool voor de rode draad in ons weekend, namelijk: 'WIE ZIE JE ALS JE IN DE SPIEGEL KIJKT."

Als we in de spiegel kijken, zien we de buitenkant van onszelf. We zien 'de mening' die we over ons uiterlijk hebben, en daarin zijn we keihard. We kunnen een heel lijstje maken van wat we niet 'mooi' aan onszelf vinden. We kijken niet naar waar we best tevreden mee zijn. Maar stel dat we allemaal, op dit moment, dingen aan onszelf konden veranderen, hoeveel uiterlijk 'dezelfde' mensen zouden we op straat tegenkomen? Hoe zouden we diegene waar we van houden kunnen herkennen? Hoeveel 'strakgetrokken', uitdrukkingsloze gezichten zouden we ontmoeten.
Ik denk dat we allemaal zouden terugverlangen om iemand tegenkomen van wiens gezicht je 'het leven' vanaf kunnen lezen, met een uitstraling die zo mooi is dat we rimpels en andere tijdsgebonden uiterlijkheden zien voor wat ze zijn, LEVEN. Van wie je verwacht dat hij de spannendste verhalen kan vertellen; een geleefd en doorleefd leven.

Spiegelen we ons dus in de spiegel of in de ogen van een ander, kijk dan ook werkelijk IN jezelf of IN die ander. Zie voorbij de buitenkant en probeer te doorvoelen hoe die ander zich voelt en in hoeveel daarvan herken je jezelf. Tijdens dit weekend hadden we een meditatie waarbij je elkaar in de ogen moest kijken, en door helemaal in "kijken" te blijven, voelde ik mijn eigen onzekerheid naar boven komen, maar wist ook dat de vrouw die tegenover mijn stond diezelfde onzekerheid had. Dan gebeurt er iets emotioneels. Daar vecht je nog even tegen omdat het best intens is, maar dan laat je het los en je ervaar/ondergaat het. Dan mag je het ook van jezelf, geef je jezelf ruimte.
Tijdens het weekend zit je in een andere energie als in je dagelijkse leven. En omdat die energie constant is, is er een gevoel van vertrouwen die je dichter bij je kern brengt. Er is tijd genoeg om over dingen te praten die deel uit maken van jouw leven, zodat je een gesprek wat meer uit kan diepen. En moet je een gesprek afbreken, dan weet je dat je even laten weer kan aanhaken om verder te praten.
Je kan elkaar ontmoeten op een spiritueel niveau. Je spiegelt jezelf met anderen die ook spiritueel bezig is. Je reikt elkaar dingen aan.

En als het weekend dan ten einde loopt, we volop van de zon hebben genoten en alles wat we met elkaar hebben beleeft, nemen we een stukje zon mee naar huis in de vorm van een gedicht en een kleine zon.
De afsluitende boodschap aan iedereen is:
'ALS JE DE LIEFDE VAN JE LEVEN WILT ONTMOETEN, KIJK DAN EENS IN DE SPIEGEL.'

.
Last edited by Voorzitster on Sat, 06 10 2007, 09:56, edited 1 time in total.

irene

Re: Ossendrecht 22/23 september 2007 en hoe was het?

Post by irene » Mon, 24 09 2007, 16:24

het was weer een geslaagd weekend. moest even op gang komen, maar dat mocht de pret niet drukken. ik denk dat er weer veel gebeurd is met de mensen die mee zijn gegaan. bij mij in ieder geval wel. ik heb me innerlijke rust gevonden. en ik hoef niet meer mijn maskertje op te zetten om een ander niet bij mijn gevoel te laten komen. dat ziels zoeken heeft mijn ogen geopend.eindelijk. het is toch wel een fijn gevoel om mensen dichterbij te laten komen. ik hoop dat dat nog lang door mag gaan. ik wil graag de mensen bedanken die heel geduldig met mij zijn geweest.

Post Reply